Canvas – projekt 2 – Kulki

Każdy z was na pewno grał albo przynajmniej kojarzy co najmniej jedną z elektronicznych wersji gry w kulki. Internet pełen jest najróżniejszych tego typu gier i mimo swojej prostoty, cieszą się one dużym powodzeniem.

Gdy zaczynałem swoją przygodę z Canvasem, natknąłem się na ciekawą książkę Juriy Bura i Paul Coates “Profesjonalne tworzenie gier internetowych dla systemu Android w językach HTML5, CSS3 i JavaScript” wydawnictwa HELION.

Pierwszym ćwiczeniem we wspomnianej publikacji było stworzenie właśnie takiej gry. O ile w pierwszym projekcie “TANK v.s. CAT” wykorzystywaliśmy proste techniki na przechwytywanie sygnałów z klawiatury, o tyle tutaj poza zamianą klawiatury na myszkę, mamy do czynienia ze skalowaniem, bardziej zaawansowanym tworzeniem obiektów oraz rozbudowaną mechaniką gry.

Zasady są bardzo proste. Mamy planszę o wymiarach 6×7. Po kliknięciu myszką w danej kolumnie w najniżej położonej pustej komórce pojawia się kulka koloru jednego z graczy. Należy tak pokierować rozgrywkę, aby ustawić 4 kulki jednego koloru w poziomie, pionie lub po ukosie.

ZAGRAJ